K/Efsane (Legent) -- Kitap Yorumu

            
 

Orjinal Adı: Legend
Yazar: Marie Lu
Sayfa Sayısı:320
Puanım: 5/5

Uzun zamandır beklediğim ve çıkar çıkmaz aldığım Efsane'yi ancak dün bitirebildim.Tek günde bitirdiğim bu kitap beni hayal kırıklığına uğratmayıp hatta beklentilerimin üstüne bile çıktı.Son zamanlarda okuduğum kitaplardan bir türlü zevk alamıyordum nedense.Çok büyük bir distopya hayranı olan ben aradığım her  şeyi tam anlamıyla bu kitapta buldum.

Kitap bir distopyada geçiyor.On yaşına gelmiş her çocuk bir denemeye tabi tutuluyor ve denemeyi geçemeyenler Cumhuriyet adına çalışma kamplarında çalıştırılmaya başlatılıyorlar.Denemeyi geçenler ise ilk önce lise eğitimlerini tamamlayıp sonra ülkenin en iyi üniversitelerinde eğitimlerine devam ediyorlar.



Ana karakterlerimiz ise Day ve June.Day denemeyi geçememiş bir çocuk.June ise denemeyi tam puanla (1500) geçmiş tarihteki ilk çocuk.Day denemyi geçemedikten sonra Cumhuriyet'in çalışma kamplarında çalıştırılmak amacıyla diğer başarısız çocuklarla trene bindiriliyor ve çalışma kampına gidiyor.Fakat Day burada çok kötü bir yalanla karşı karşıya kalıyor.Çocuklar aslında çalışma kamplarına gönderilmiyor.Aslında çocuklar deney kobayları olarak kullanılıyor.Day'in üstünde deney yapan çalışanlar onun öldüğünü sanıp morga kaldırıyor fakat Day ölmüyor ve olduğu yerden çok uzaklara kaçıyor.Hayatını devam ettirmek için ise her türlü kötü işe bulaşmaya başlıyor fakat her zaman insanlara zarar vermekten kaçınıyor.Şimdi diyeceksiniz, bu fakir çocuk nasıl oluyor da yakalanmıyor?Onun ölü olduğunu sanan Cumhuriyet Day'in veri tabanındaki bütün bilgilerini siliyor ve böylelikle Day'in ne parmak izi bulunabiliyor ne de fiziksel özellikleri.

June'u ise sınavı tam puanla geçtikten sonra çok güzel bir hayat bekliyor.Annesi ve babası ölmüş olan June'a abisi Meatis bakıyor ve June Metias'a tapıyor.Onu her şeyden çok seviyor.İşte bu ikilinin hayatları June'un abisi Metias sayesinde birleşiyor.

Ülkede çok büyük bir veba salgını var ve Day'in kardeşi Eden da bu hastalığa yakalanıyor fakat bu hastalığı ilacı çok pahalı ve ailenin ilacı almaya parası yetmiyor.Dolayısıyla Day kardeşini kurtarmak için bir şeyler yapmak zorunda kalıyor ve çözümü ilacı çalmakta buluyor.İlacı çalmak için hastaneye giren Day çalışanları bir köşeye kıstırıp ilacı istiyor.Çalışanlar ise ilacın bulunduğu dolabı söylüyor.Day de ilacı almak için dolabın kapağını açıyor fakat ilacın bitmiş olduğunu görüyor.O sırada polisler geliyor ve Day polislerden kaçmaya başlıyor.Tam kaçacakken yaralanan Day onu yaralayan polisin omzuna bıçağı fırlatıyor ve kaçıyor.Yaralaığı asker ise Metias.

June Metias'ın ölüm haberini aldığı andan beri o kişinin Day olduğunu biliyordu ve onun peşine düşmesi gerektiğini biliyordu.Fakat cevaplanacak daha çok soru vardı.Gerçek katil Day miydi?Day ne kadar kötüydü?Cumhuriyet ne kadar iyiydi?June'un bildikleri ne kadar doğruydu?Kafanıza takılan bütün sorular için kitabı alın ve okuyun :))

İşte Kitaptan Bazı Alıntılar

Onu benim izimi bulsun diye yollamışlardı ve şimdi aptallığımdan dolayı beni ve ailemi bulmuştu.Tess'i öldürmüş bile olabilirdi.Ona güvenmiştim.Onu öpecek kadar ahmaktım.Hatta ona aşık olmuştum.Bu düşünce öfkeyle içimi yaktı.-Day
Seni avlayacağım.Los Angeles'ın sokaklarını senin için karış karış gezeceğim.Mecbur kalırsam Cumhuriyet'in her sokağını arayacağım.Seni oyuna getireceğim ve seni kandıracağım, yalan söyleyeceğim, hile yapacağım ve seni bulmak için çalacağım.Girdiğin delikten seni dışarı çıkaracak ve kaçacak yerin kalmayana dek seni kovalayacağım.Sana söz veriyorum: Hayatın benim ellerinde.-June






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder